torsdag 23 februari 2012

Vårt vackra franska bokskåp

Jag läser som sagt var mycket och hemma hos mig ligger det böcker lite överallt. L. och jag hade en dröm om ett franskt bokskåp som skulle sluka många böcker och lite annat. Vi gjorde en skiss över vårt drömskåp och lämnade sedan över skissen till en otroligt duktig snickare som vi har turen att känna. Et voilà! 


För att dämpa färgerna på böckerna och därmed ge det hela ett lugnare intryck fäste jag ett tunt tyg på insidan av luckorna.



När jag nu var igång med att fotografera fick jag städat lite i skåpet också. Kameralinsen ljuger aldrig.

♥ ♥ 

Idag skiner solen och vi har tagit fram grillen, så i eftermiddag blir det grillad korv med bröd i trädgården. Önskar mina läsare en riktigt härlig fortsättning på dagen! Bonne journée à tous! Have a nice day!

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilket U N D E R B A R T bokskåp!
    Jag googlade på just bokskåp i jakt på inspiration och så hittade jag ditt! Ska nu spara ner bilden och se om jag i framtiden oxå kan hitta en duktig snickare och så ska jag titta vidare i din blogg!
    Varma hälsningar // Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du hittade till min blogg och att du gillar bokskåpet! Det är verkligen en speciell känsla att få se något man skissat och önskat bli till verklighet. Önskar dig lycka till i förverkligandet av ditt drömbokskåp! Hälsar Eva

      Radera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...