söndag 1 april 2012

Citronträdet klarade sig!

I somras fick jag ett jättefint citronträd med fyra stora, härliga citroner. Jag älskar citron- och olivträd men kan inte påstå att jag har någon medfödd talang att få dem att överleva vintern. Har haft ett par stycken och alla har gått samma dystra öde till mötes. Så det var med blandade känslor jag tog emot detta fantastiska träd. "Njut så länge det varar". Tre stora citroner kom till nytta och glädje i matlagningen och en fick hänga kvar. När det sen blev kallare funderade jag på en plats att ställa trädet på med ett sorgset "det får väl gå som det går". Denna gång placerade jag trädet vid ett fönster i trappan ner till vår källare. En skvätt vatten när andan föll på och minsann, jag tror att det har klarat sig! 






Den stora citronen hänger kvar och små telningar är också på gång. Det tar jag som ett starkt bevis på att jag lyckats, med mycket tur och lite skicklighet. Det kanske rent av är det som är receptet för att lyckas med citron- och olivträd?

1 kommentar:

  1. Jamen, då har du hittat platsen för dina citrusväxter! Grattis till citronerna som är på G.

    Kram

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...