tisdag 6 november 2012

Pussel

Så här i mörka och kyligare tider gillar jag att lägga pussel. Ett mysigt sätt att umgås med familjen. Det ska vara riktigt många bitar, minst 1000, och många detaljer. Eftersom det tar tid att lägga ett sådant pussel behöver man ha en plats där det kan ligga framme. Tidigare hade vi ett speciellt pusselbord, men jag funderade på om det inte fanns ett annat sätt att förvara ett långtidspussel på. 


Nu har jag fixat till en pusselbräda. Den består av en mdf-skiva som jag målat svart och fyra hjul. Om man inte vill sitta på golvet kan man också lägga brädan tvärsöver matbordet. När vi sen inte har lust att pussla mer rullar vi helt enkelt in brädan med pusslet under soffan. Praktiskt! Nu gäller det bara att komma ihåg brädan när man ska dammsuga...

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Jag älskar också att lägga pussel men instämmer i problematiken med utrymme. Min bror har en pusselmatta som man kan rulla in pusslet i och lägga undan medan man håller på att pussla. Fungerar tydligen väldigt bra. Finns på Claes Ohlsson tror jag. Ska absolut köpa en.
    Kram i höstrusket
    Åsa

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...