fredag 3 januari 2014

God fortsättning


 






Vid nyår grips jag av en längtan efter det rena och fräscha. En slags nystart. Granen kastas ut och allt julpynt packas ner. Sen storstädar jag. Ut med det som vid jul var vackert och stämningsfullt men som nu upplevs som torrt, visset, plottrigt och utrymmeskrävande. När jag är färdig infinner sig ett lugn och en lättnad. Som om man blivit av med en tungt packad ryggsäck. Det blir lättare att andas och man riktigt känner energin flöda i huset. 

I städningen ingår alltid en mindre, eller större, ommöblering. Schäslongen har flyttat ut i matrummet och ett litet, vitt skrivbord har tagit plats bakom en av sofforna. Vi kan väl säga att det blev en lagom stor ommöblering denna gång. Visar fler bilder sen.

Önskar er en trevlig fredag och tackar för snälla krya-på-dig-hälsningar. Vill också passa på att önska er ett Gott Nytt År. 2014 blir spännande, kul och händelserikt!

Kram

Eva











8 kommentarer:

  1. Så himla fint!
    Här finns julen kvar ett par dagar till men sen åker den ut och det blir lite luftigare och ljusare igen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du har så himla fint! Visst är det skönt att kasta ut julen! Här har jag kommit halvvägs, har kastat ut på övervåningen. Började på igår eftermiddag men sen var jag ju tvungen att åka iväg och jobba kvällspasset. Fortsätter när jag har tid. Köpte första tulpanbuketten igår, nu är det nya tider!

    Kram och god fortsättning,
    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Jenny! Det enda som saknas nu är just en bukett tulpaner. Det får bli dagens inköp.

      Kram

      Radera
  3. Tack detsamma! Jag känner igen det där med att vilja kasta ut granen och annat julrelaterat, men i år har jag inte samma behov; jag vill ha kvar granen lite till...
    Som vanligt har du så fint i ditt vardagsrum/kök/matrum!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Nämen ååå så fina och inspirerande bilder du visar! Sån tur att jag hittade hit! Jag kikar gärna in igen! //kram maria

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket. Du är så välkommen så!

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...