måndag 16 juni 2014

Kvällspromenad






Det är verkligen en lisa för själen att på kvällen ströva omkring i trädgården efter en intensiv dag på jobbet. I de stunderna känner jag mig så priviligerad och tacksam. Honungsrosen blommar i det gamla päronträdet och i pallkragehörnan har rosen 'Venusta Pendula' fullkomligt exploderat i sin blomning. 

Jättedaggkåpan står också i blom och är en ypperlig marktäckare. Svårt att tänka sig att det från början bara var två plantor. Frösådderna har jag grävt upp och samlat på ett par ställen i trädgården. Billigt, närodlat och kul att klara saker på egen hand.

Kram Eva


7 kommentarer:

  1. Good Morning - a beautiful evening garden is even wonderful in the morgning! Always love your posts. The roses are fantastic and your decoration, as always, so bretty!
    All the best and a sunny time
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Vackra rosor, och sååå många! /Susanne

    SvaraRadera
  3. Alldeles, alldeles underbart! Man borde inte sova. Och absolut inte jobba!
    Nästa vecka låter bra, jag mailar.
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Underbart är det att strosa runt i trädgården. Jag njuter!
    Du har det fint ser jag och jag tror vi har samma sorts ros som är i blom nu. Tänker på Honungsrosen.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Så härligt. Förstår att du går runda efter runda. :-)
    Ha en riktigt skön midsommar!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin blogg du har! Tack för kommentaren hos mig så jag kunde hitta hit till dig.
    Underbar kvällspromenad
    Glad Midsommar
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga rosor!! Daggkåpan är en tacksam växt. Har planterat den i en slänt här.
    Glad midsommar önskar jag dig!

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...