söndag 21 december 2014

4:e advent


Hemma hos oss är det L och sonen som fixar granen. Den är noga utvald och även detta år blev det ett vackert exemplar. Så vacker att det känns synd att klä den. En ljusslinga hade räckt alldeles lagom och på sin höjd lite vitt och silver, men resten av familjen håller inte med. Det ska vara rött och guld, basta. Gick en runda med C och på vägen hittade jag en nedfallen trädgren. Den fick följa med hem och hänger nu över köksön med allsköns julpynt. Här har jag fått bestämma, lite vitt och silver, utan invändningar. Bättre med en gren än ingen alls.

Trevlig fjärde advent!

Kram

5 kommentarer:

  1. Å så vackert! Jag vill också hitta en gren, måste kolla i morgon på Lykkepromenaden:) Tack för inspirationen.
    Här har jag klätt granen, och det blev mest i silver, vitt och guld, och lite rött:)
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken bra lösning med grenen så att alla får lite som de vill. Jättefint!

    Kram
    PS. Här har granen rött, silver och vitt och det är jag som klär den :)

    SvaraRadera
  3. Julgren är bäst! I år har jag två. Så ursnygg din blev! Vi har ingen gran än, hoppas någon i denna sjukstuga orkar släpa sig ut och fixa en. Helst innan onsdag...
    Ha det bra!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Superfint med en liten julgren. Jag har gjort kottgirlanger som hänger på krokar lite här och där.
    Kottar och grenar skall det vara eller hur?
    Ha en skön JUL
    Annika

    SvaraRadera
  5. Det blev verkligen fint. Vilken tur att du hittade grenen!
    Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...